Verbeter de klinische communicatie voor een grotere patiënttevredenheid en veiligheid
50-80% van de incidenten is het gevolg van communicatiefouten.1
Er kunnen ook ongewenste voorvallen zoals valincidenten optreden, wat onder andere de patiëntresultaten en HCAHPS-scores beïnvloedt.2
Wanneer zorgteams met elkaar verbonden zijn, hoeven ze minder tijd te besteden aan gebrekkige communicatie en is er meer tijd voor de patiënten. Met krachtige resultaten:
minder valincidenten3
snellere responstijden4
hogere HCAHPS-scores5
meer tijd besteed aan directe patiëntenzorg6
60%
minder valincidenten3
81%
snellere responstijden4
21%
hogere HCAHPS-scores5
30%
meer tijd besteed aan directe patiëntenzorg6
*Percentages zijn afhankelijk van de klant/faciliteit en de producten die worden gebruikt/zijn geïnstalleerd.
De efficiëntie van zorgverleners verbeteren
Als patiënten acuter worden op algemene zorgafdelingen, maar het personeelsniveau niet stijgt, kunnen artsen het erg druk krijgen.
Een hogere werkdruk kan vertragingen en fouten in de communicatie en handmatige processen voor gegevensinvoer tot gevolg hebben. En als die vertragingen en fouten betrekking hebben op patiëntgegevens, kan het probleem in een handomdraai veranderen van verloren tijd naar verloren levens.
Ziekenhuizen die de communicatie automatiseren, of dat nu tussen artsen is of tussen apparaten en EPD's, hebben aanzienlijke verbeteringen gezien in tijdbesparingen, nauwkeurigheid en klinische workflows:
vermindering van communicatiefouten8
berichten die per jaar worden verzonden tussen EHR en verpleegkundigenoproep10
72 minuten
besparing per ronde door gegevens over vitale waarden naar de EPD te sturen7
59%
vermindering van communicatiefouten8
40 minuten naar 1
vermindering van de gegevenslatentie van vitale waarden in het EPD9
5,5M+
berichten die per jaar worden verzonden tussen EHR en verpleegkundigenoproep10
*Percentages zijn afhankelijk van de klant/faciliteit en de producten die worden gebruikt/zijn geïnstalleerd.